Andra dagen

Så var det dags för andra dagen i skolan, och ja, vi började 8.15 idag, och det kommer vi göra varje dag.
När jag kom till busshållsplatsen så var det en massa bussar som körde förbi, men av någon anledning så kommer jag med samma buss som Sofia och Eva-Lotta. Så vi satt och snackade hela vägen till skolan.
När jag kom till skolan så var Lucy där så vi satte och och började snacka, sen med tiden så kom Moa, Ellen, Erika, Emma, Josephine och Annie. Killarna kom också lite innan lektionen började.
Vi skulle skriva lite fördomar om Christian, våran mentor, det var jättesvårt. Men några rätt hade man ju. Han är jätterolig och väldigt "sig själv". Så började han berätta lite om sig. Tog typ 15min.
Sen så fick vi skriva fördomar om någon som vi inte kände och efter de skulle vi interjuva varandra för att se vad som var rätt eller fel. Trodde verkligen inte det skulle vara så kul. Fast det var lite läskigt att vi fick snacka över klassen. Men det gick bra.
Sen så gick vi en lite guiderunda i skolan och även vart vi skulle samlas om larmet går. Så vi var ute och promenerade lite också.
Vi kom tillbaka och då gick vi ner i källaren för att kolla på gymmet och omklädningsrummen som nästan kommer att vara våra eftersom vi kommer vara där väldigt mycket. Det fanns också ett rum, typ en idrottshall, fast mindre men den funkar väldigt bra. Det var där vi lekte en massa roliga lekar. Vi lekte någon lek då man skulle säga "Hej jag heter Emelie och har varit på marknad i Alakalabo (eller nåt) och där köpte jag en fiol." Sen ska nästa person säga "Hej jag heter Ellen och har varit på marknad i Alakalabo och där träffade jag Emelie som köpte en fiol och jag köpte en gitarr." Så går det vidare så hela tiden. Den som var sist fick ju säga allas. Det var i alla fall jätteskoj. Sen så körde vi någon annan lek att det fanns små öar på golvet och att man skulle springa till dom olika öarna när en sjönk, så till slut så stod alla på en ö. Det var lite trångt, men vi alla överlevde i alla fall. Sen körde vi någon tillitsövning. Då fick jag vara med Emma och man skulle falla bakåt, det tycker jag är jättehemskt. Så det var svårt. Men till slut så litade jag på henne och föll en bit bakåt. Så skulle hon falla också, samma sak hon henne. Hon tyckte också det var lite hemskt men vi klarade det i alla fall. Sen så skulle vi göra bron. Det är när man står mittemot varandra med händerna ihop så går man bakåt sakta och ser hur långt man kommer. Det var den värsta leken.
Sen så slutade jag och då gick jag också fixade med busskortet. Jag visste inte om det var mer än 6km till skolan, men det visade sig vara det så jag fick mitt första busskort. Stolt. Slipper man cykla. Inte för att jag skulle gjort det annars, men ändå.
Så när jag kom hem så startade jag datorn och började spela lite och sen så har jag bara fastnat här, skulle kollat på en film på Disney Channel, men den missade jag. Vi åt grillat hemma, jättegott.
Men snart ska jag sova, mår inte så bra. Kommer inte berätta varför heller... Vill inte det just nu. Kanske imorgon. Eller aldrig, ni, mina kära vänner kommer nog få reda på det någon gång i alla fall.

Pösssss&Kjaaaaaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se