Kalmar FF

Idag så har jag bara städat lite och så har jag packat inför tisdagens resa med klassen och 3'orna. 2'orna kommer på onsadagen till oss. Vi vet inte vart vi ska eller nåt. Utan bara att vi ska iväg. Så jag har mest bara städat och packat. Nästan klar med städningen. Skönt. Gillar inte att städa.
Sen så skickade Melanie en film till mig som vi senare kollade på. Marley och jag. Den är så bra. Började gråta till den. Den skulle jag verkligen rekomendera till er. Den är jätterolig men ändå sorglig.
Så var det dags för den längtande fotbollsmatchen mellan Kalmar FF och Hammarby. Idag var det sista matchen för Rasmus Elm i KFF, ännu en blivande stjärna som Kalmar FF har tränat som flyttar till ett stort lag. Alkmaar. Men när vi kom dit så var det fint väder, men så fort matchen kom igång så öppnade sig himlen också. Nu så pratar jag inte om små regndroppan, utan nu talar jag om gigantiska droppar. Dom gjorde nästan ont att få på sig. Så efter 32 spelade minuter så gör KFF mål. JA! Sen efter 34 minuter så gör vi mål igen. JA! Och ännu en gång vid 43 minuter. MÅL! JA!
Sen i halvleken så gav några ut stipentium till ungdomar. Och bland dom så fanns Tove, en i min gamla klass. Hon och sitt team fick pengar. Förtjärnade pengar. Dom är jättebra. Drillning.
Så började matchen igen. Men andra halvleken blev det inga mål... Tyvärr. Men Rami Shaban var mycket bättre nu. Så när det var 5 min kvar så bytte dom ut den unga Rasmus och då apploderade hela skansen.
Dommaren pipte i sin visselpipa och matchen var slut, 3-0. KFF ägde sönder Hammarby. Vi stannade och kollade när Rasmus strippade lite. Men synd nog var att han hade underställ under.
Så åkte vi hem och nu har jag fixat en kompis blogg. Länken finns i menyn till vänster. Hoppas han gillar den och att han säger till om han behöver hjälp. Han har fixat sin header själv.
Nu ska man väl sova så att man hinner duscha och fixa till sig innan skolan imorgon då.

Kalmar FF

Pösssss&Kjaaaaaaaaam <3

Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se