Liseberg <3

Idag så var vi på Liseberg hela dagen från när dom öppnade vid 1. Men det var såå lång kö så vi var väl inne vid 13.20 eller nåt sånt.
När vi väl kom in så skulle vi ju köpa våra åkpass. Vi gick till en biljettaffär lite längre bort, men där var det också kö.
När vi väl hade fått dom så splittrades vi och jag och Melle gick och mamma, pappa och Linus gick.
Melle och jag började med "Slänggungorna" och var därefter snurriga så vi gick till "Sagoslottet" och åkte den. Vi åkte inte bara utan vi fjantade oss och skrattade och tog kort. Min vita fina nya tröja lyste där inne.
Så hade Liseberg fått 2 nya karuseller, "Hang-Hai" och "Rabalder".
Vi åkte efter "Hang-Hai" och det var inte kort kö utan vi fick stå i kön ett tag. När vi steg på den så ångrade vi oss nästan, men när den väl kom igång så var den jätterolig. Snurriga igen.
Nu kommer jag inte ihåg vad vi åkte sen men säger dom vi åkte.
Vi åkte Lisebergsbanan 6 gånger. För att kön var så kort ett tag så då åkte vi den 4 gånger. I rad. Den är så rolig, men vi tröttnade lite på den sen. Vi kunde inte skrika utan vi skrattade bara hela tiden. Det som var roligt det var att vi satt i samma tåg och samma plats 4 gånger av dom 6 gånger vi åkte den. Det var lite läskigt. Och vi hade också tur eftersom vi fick gå före några för att den lilla pojken inte vågade åka den då. Dom åkte nog tåget efter oss.
"Rabalder" är en barn berg-o-dal-bana men den var så rolig. Vi gjorde världens fulaste min på korten. Men vi hann bara att se ett av korten, eftersom man åker 2 varv så tog den 2 kort.
Sen så ringde mamma och sa att Linus ville åka "Flum-Ride" med Melle, men då var vi redan påväg dit för att åka den. Jag som tycker den är hemsk. Men vi kom i en stock (?) och när vi var i backen upp så börjar Linus att skrika över att den är läskig. Han åkte den förra året med pappa. Så vi, eller Melle, fick försöka få tyst på Linus medans jag själv sitter och skrattar, men var livrädd. Första nerförsbacken var ju bäst. Vi blev lite blöta då, mina skor blev dygnsura redan då. I den stora backen så skrek verkligen Linus. Jag skämdes nästan lite. Vi skyndade oss för att kolla på kortet, och vilken tur man har så syndes man inte för att Melle var ivägen. Tackar henne.
Vi åkte också "Balder" och den är verkligen Lisebergs roligaste berg-o-dal-bana. Älskar den. Melle hittade en hundralapp under banan, men den kom man ju inte åt. Synd nog. Melle fick hoppa övertåget och lämnade våra saker i skåpet så åkte vi iväg. Vi skulle gjort en riktigt ful min på bilden. Men den tog inte bilden när vi trodde.
Sen så åkte vi "Kanonen" och det var inte alls lång kö till den. Regnade nästan hela tiden vi var i kön. När vi kom fram och hade satt oss så började dunkandet. Och sen så skjöts vi iväg i väldig fart. Jätteroligt.
Åkte upp mot PandaVision för att kolla på 3D-filmen. Vi träffade dom andra där och vi gick in utan dom. Kommer ihåg sedan innan, den där ormen som kommer slingrandes mot en. Läskigt. Men läskigast var ju när hajen kom fort mot en, såg den inte ens innan den var framme i ansiktet på mig. Sen så fanns det ju mycket som var kul.
Sen så åkte vi "Colorado" med Linus och mamma men Melle och jag hade redan ställt oss i kön så vi fick släppa fram en massa så att dom kunde komma ikapp oss. Så åkte vi oss Linus var livrädd för den? Fattar inte det. Vi åkte med några som skrattade jättemycket så det passade oss prima. Som tur så blev jag inte så jätteblöt men jag fick ju ingen otur med mig där. Linus fick en stråle rakt i ansiktet.
Så fika vi lite. Bullar och Cola.
Vi blev tvingade att åka "Sagoslottet" igen fast med Linus. Tog kort då med.
Sen så vågade han inte åka "Drakbåtarna" (?) tror jag att den heter. Men när vi kom fram och Melle och jag hade satt oss i en båt så satte sig Linus i en annan båt så vi satt där och såg puckade ut. Fast vi hade jättekul i alla fall.
Jag och Melle skulle ha åkt "Uppskjuten" tillsammans första gången men hon fegade ur så jag åkte den själv första gången och den var jättehemsk. Jag ångrade mig när den hade kommit upp en bit över backen. Såklart så skulle hon filma mig. Jag skrek ju verkligen inte. När den var längst upp så såg jag hela Göteborg. När vi kom ner så frågade han som satt bredvid mig om jag levde och jag svarade såklart "Nej". Hahaha!
Vi skulle ha åkt "Juke-box" också men den hann vi inte med. Synd. För vi skulle åka "Flume-Ride" igen det sista vi gjorde innan dom stängde. Då blev vi jätteblöta. Melles vita shorts var genomskinliga.
Vi gick och mötte pappa men då var inte Linus eller mamma där för dom skulle få Lottas autograf... Det var ju "Lotta på Liseberg" då också.
Vi åkte hem till husvagnen och gjorde oss i ordning och somnade.

Pösssssssss&Kjaaaaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Vem fan tror du???:O

halllllllllå, jag åkte faktist uppskjutet 2 ggr:PPPPPP

2009-08-14 @ 12:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se