Campat på Sturkö

I helgen har jag varit med familjen på Sturkö, en ö en bit från Karlskrona, och det är jättefint där. På vägen dit så stannade vi vid en bro och fikade lite. Jag, Linus och Melanie gick ut på en av dom två bryggorna som fanns och tog lite kort och Linus kastade småsten i vattnet så att vi kunde få lite "roliga" bilder. Det blev dom också för ingen av oss fick någon speciellt bra bild. Duktiga. Så gick vi till lekplatsen som fanns där och den gungbrädan va riktigt läskig :O Melanie höll på att flyga av den! Eller det kan ju ha varit för att jag satt på andra sidan och väger lite mer än henne xD Sen så va det någon gubbe som gjorde ett havsörnsbo och han berättade lite om dom och sen så "flög" vi lite xD Vi sträckte ut armarna och flög. Hahahahaaa! Sen så åkte vi vidare till campingplatsen och vi satte upp förtältet och gjorde i ordning. Så sprang Linus och jag iväg och kollade på minigolfbanorna som va jättefina och ovanliga. Ni skulle sett dom. Jätteroliga såg dom ut att vara.
Melanie och jag bytte om snabbt till bikini och sprang till den långa, vingliga bryggan som såg ut att välta när som xD Vatten va jätteskönt och det va en ganska så fin botten, inte så mycket sjögräs vill säga. En bit ut så fanns det en "flotte" som man kunde simma eller gå till. Eftersom det va så grunt. Men när Melanie och jag kom fram så hade vi problem med att komma upp xD Typiskt oss. Eller hon kom upp själv men jag satte inte ner mina fötter för det va ju sjögräs där :O Men sen så kom jag upp och stannade där en stund och hjälpte Melanie upp efter hon hade hoppat ett antal gånger. Sen så simmade vi tillbaka och gick till husavagnen och klädde på oss igen.
Vi gick sen till kiosken och där va det två söta sommarjobbare (a). Kommer än ihåg vad dom heter :S :O
Dagen efter så åkte vi till en udde eller vad jag ska kalla det. Det gick i alla fall en färja därifrån. Tror jag. När vi kom så va marinkåren där och skulle åka iväg med buss någonstanns medans några skulle hem eller någon annan stanns. Jag gick ut till slutet och satte mig och bara njöt av havslukten. Det är såå avslappnande. Skulle kunnat bo där på om det inte fanns så mycker alger där. Alla i marinkåren bara kollade på mig xD Det va läskigt.
Sen så åkte vi in till Karlskrona och och då kände jag igen mig xD Trodde inte jag hade varit där innan. Men då kom jag på att jag har spelat Beach-handboll där för några år sen. På så vis visste jag att jag varit där innan.
När vi kom in i själva stan eller där den stora kyrkan är så fanns det en glasskiosk som inte snålar med glassen. Tre kulor är som typ fyra skålar fullt med glass :O Dom blev jättestora i alla fall. Fast gott det kan jag inte neka till. Det va sååå gott och man blev inte bara mätt utan jättemätt av dom. Så matade pappa en av dom små söta fåglarna som fanns där. Han matade den ur handen. Det är inte nåt man ser varje dag. Och inte tala om dom läskiga fiskmåsarna :O

Jaaaa, det va min helg i Sturkö :)

Jag på bryggan Glitter i vattnet av solen Super Mario Så söt
Bron till Sturkö
Den fina bron

Pösssssss&Kjaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se