Filip was here

Ja, skolan idag var inte till så mycket skola om jag ska vara ärlig. Vi hade bara idrott på morgonen då vi spelade Tag-Rugby, fast det var jobbigt, men kul. Det var meningen att man inte skulle tacklas och sånt. Men det var precis så som det blev sista tjugo minuterna. Skojigt.
Sen så var det Innebanydturnering där alla i min klass spelade utan mig typ. Det är inte kul. Fast det hände lite roliga saker på planerna och en sak som inte alls var så rolig. Jonas i min klass gjorde illa sin fot och jag vet inte vad som hände eller hur det är med honom. Men dom skulle rönkga foten iallafall. Hoppas det bara är en stukning. Det blev inte bråk på en plan också. Skojigt. Så var det två killar som hade dräkter på sig och spelade. Det såg lite roligt ut speciellt när som sprang. Så fick man åka hem vid tre.
Hemma så åt jag och så. Startade datan också. Städade gjorde jag också för den delen. Nu är mitt rum fint och städat.
Vid sex eller nåt så kom Filip och jag mötte honom vid vägen. Vi gick och ställde ner hans cykel och gick väldigt långt, tänkte jag på nu. Han fick en väldigt fin bild. Själv så fotade man inte. Gillar inte att fota när andra är med mig. Det är mycket roligare att fota när man är ensam. Elakt av mig kanske. Aja... Sen gick vi in för att det började bli kallt och vi kollade på film. Jump In. Den är bra. Men så börjar han att kittla mig. Elakt för jag skrattade i en evighet efter det. Jag hade ont i magen också. Sen så började jag nästan att gråta också. Inte skoj. Nu vet han iallafall att jag är kittlig. Inte bra. För nu kommer han typ kittla mig hela tiden.
Efter filmen så skulle han cykla hem, men jag tror att han gick nästan halva vägen med mig typ. Det var skoj. Och dum nog som man är så lämnade man mössan och vantarna hemma. Sin mp3 låg hemma på skrivbordet så jag gick spela musik från mobilen. Det tog ett tag för mig att komma hem. Kanske 30min från att jag lämnade honom så var jag hemma igen. Vilken motion jag fick igår. Allvarligt.
Väl hemma så satte man sig vid datan och chattade och kollade runt lite. Sen vid tjuo i elva så gjorde mamma så att internet slutade att fungera. Så jag gjorde mig iordning för att sova men messade lite med lite människor.
Sen så somnade jag fort också.
Just det ja! Kommer faktiskt ihåg ett nytt ord som Filip sa till mig igår. Sarkasm, fast vet inte hur det stavas. Men det är iallafall bra att jag lär mig nytt varje dag. Och han som trodde att jag skulle vara blyg, visst. Den saker tror jag att han får tänka om på. Sen så var det nåt kul jag sa om min smarthet som jag inte kommer ihåg. Men det var jättekul.
Filip

Filip


Pössssss&Kjaaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se