Fredag igen

Hela morgonen var en katastrof. Det första som händer är att man nästan är först upp och då så hinner man ju göra en massa, men jag är jag och jag låg kvar i sängen och bara fanns. Tyckte det var så skönt.
Så plockar man med sig datorn och böckerna och allt som behövs till skolan och går till bussen. Som vanligt så är man lite mer än tiom minuter tidig och får stå där ute och frysa.
Men så kommer bussen och min mp3 dog på vägen dit, hemskt.
I skolan så började vi med näringslära och det vi fick lära oss idag var att räkna ut hur mycket Kcal vi gör av med och hur mycket vi behöver och allt som har med det att göra. Så vi fick gå upp för tre våningar i skolan och sen så fick vi springa upp en gång själa. Med detta så skulle vi räkna ut hur många Kcal vi gjorde av med då. Så vi kom in på fysik, tror jag.
Sen så hade vi psykologi och där repiterade vi lite om det vi snackade om förra veckan och sen så gick vi igenom lite annat. Det sista vi gjorde var att ha en jätteskön avslappning på 14minuter. Tobias han somnade.
Efter skolan skulle man ju gå och hämta sin plattång av Linnea men det glömde jag, nästan. Jag hann att gå till Trafikskolan innan jag kom på att jag skulle hämta den. Så jag fick ju vända och gå dit.
Jag kom till skolan och där pratade jag lite med Frida och sen så träffade jag Ida, Amanda och Sven. Tillslut så kom Linnea och jag fick min plattång och så drog jag mig till stan där Sofia väntat, länge.
Så vi var inne i några affärer och det var jag som skulle shoppa idag. Jag köpte en blå kofta, ett par jeansleggings, en fin tröja med Snobben på, foundation och lite annat sminktillbehör.
Sen så när vi, eller jag, shoppat klart så gick vi till stationen och vi fick vänta jättelänge på bussen, som vanligt när vi ska åka hem. Så vi, eller Sofia, försökte leta reda efter en karta över Kalmar för att hitta Fiskaregatan, tror jag att det var. Så vi tänkte gå till Turistbyrån och på vägen dit så självklart så ska Sofia snubbla på nåt och just då gick det förbi två riktigt snygga killar som bara skrattar åt oss, men det var nog jag som skrattade mest i det läget. Men sen så tänkte vi att Turistbyrån kanske inte skulle vara öppen så vi vände och gick tillbaka för att sätta oss inne på stationen, men vilka ser man där inne, jo, dom där två killarna. Så vi gick bara förbi och gick till platsen där bussen kommer. Så satt vi där och snackade en hel del. Bland annat så snodde jag hennes tidning TopOfThePops (?) och bläddrade igenom den.
Men tillslut så kom ju bussen och vi hoppade på och snackade vidare på bussen. Mohahaha! Så lämnar man henne ensam på den efter en stund.
När jag hoppat så står Emelie och väntar på en buss, som hon troligtvis hade missat. Men vi stod där ett tag och snackade. väldigt trevligt var det.
Så gick jag hem och Emelie gav upp hoppet om att bussen skulle komma.
Hemma så tog man ju upp det man har köpt och lägger det i sängen där det fortfarande ligger, allt utom koftan som jag har på mig. Har mest bara suttit framför datorn och lyssnat på killarna när dom mobbade oss tjejer och så kom dom in på potatisgratäng också. Fråga inte hur, för det vet jag inte.
Sen så kollade pappa och jag på film, men jag somnade ju självklart till lite grann. Hoppas bara att jag klarar av att vara vaken till midnatt eller till mitt mål, ett. Men det kommer jag nog att klara helt galant idag.
Så nu sitter man här och typ halvsover, men försöker hålla mig vaken. Ska väl lyssna lite till på vad grabbarna har att säga. Sen så kanske jag flyttar in till tvättstugan och sover där och jag för för mycket liv av mig. Men det återstår bara att se.

Pussssss&Kjaaaaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se