Camping =)

Vi åkte på tisdagen vid kvart över nio ungefär. Alla i min klass var med och nästan alla från 3'orna var med. Vi visste inte vart vi skulle utan vi bara satt och snackade på bussen. Det tog oss ungefär 1 och ½ timme att komma fram till vårt första mål. Där skulle vi klättra i grottor, vilket var jättekul och läskigt. Vi kollade runt och så. Sen när vi hade gjort det så satte vi oss och åt lite. Efter det så åkte vi ytterligare 40min buss till det ställe där vi sov. Så vi hoppade av bussen och tog våra saker och gick drygt 200meter till en brasa och ett vindhus typ. Där skulle vi elever bygga ihop våra vindskydd där vi skulle sova. Det gick jättebra och det blev bra. Sen så fick vi gå på lina, alltså göra lite vad vi ville. Sen så gick vi typ 1 ½ km till ett berg där vi skulle klättra, vilket var jättekul. Men är man höjdrädd så blir det lite läskigt. Men det gick så bra för alla andra så jag tvingade mig ända upp och skulle nuddat kedjan men den nådde jag inte. Det var jättesvårt att komma upp. Tittade jag ner så började mina ben skaka och jag tappade fästet. Men jag kom upp iaf och ner var nog det roligaste nästan. Sen så var det ju bara att gå tillbaka och då skulle vi grilla och efter det så hade vi delat in oss i 3 olika grupper som hade planerat 5min underhållning. Våran grupp kom på att vi kunde ha frågesport, 5 frågor. Lätt och kul. Så vi gjorde det medans en annan grupp gick Luciatåg, men hade inte planetat nåt, impoviserade, jättekul. Sista gruppen lekte vi en lek med. Kul. Så gick vi bada, sova. Göra vad vi ville. Vi satte oss vid vattnet och snackade väldigt mycket. Sen till slut så gick jag och lade mig och somnade ganska fort.
Sen på morgonen så började det regna och jag fick en droppe på kinden som jag vaknade av så jag flyttade in mig lite i skyddet och somnade om. Det var jätteskönt att sova där. Till slut så var alla uppe och vi klädde på oss och så. Sen så skulle vi ha lite morgonfys. Alltså, springa. Vi sprang väl i 20min eller nåt sånt. Men 2 pauser för stretching. Sen på tillbaka vägen så gick jag och Moa tillbaka. När vi kom fram så skulle jag och Emma bada, men vi väntade tills dom flesta hade gått. Sen hoppade vi i och det var jättekallt men ändå så jättevarmt. Vi dykte i några gånger innan vi gick och bytte kläder och sedan åt vi frukost. Blåbärssoppa, Mmmm... Sen när jag skulle tvätta ur min kåsa så gick jag ner till vattnet på en sten och då halkade jag och ramlade baklänges och slog i rumpan, men det kändes inget. Alla bara frågade hur det gick med mig. Det kändes inget.
Sen så kom 2'orna som skulle klättra och hålla i lekar. Dom kom med maten också. Så vi gick till berget, igen. Vi, 1'or och 3'or skulle leka dom lekarna som 2'orna hade planerat. Det var jättekul. Vi körde nån rolig lek då man håll varandra i i en hand så skulle pekfingret peka ut så att man skulle tävla om vem som nuddade den andra personen först. Det var skoj.
Sen så körde vi nån lek som man skulle springa fram och hålla en bandyklubba i pannan medans man sprang 10 varv. Efter det så var man snurrig, kunde knappt stå upp. Så skulle man gå fram till bollen, en kastade den till en, där man skulle träffa hinken, inte för att skryta eller så, men jag träffade på forsta kastet. Jippie! Vårat lag vann. Vi körde också nån sjunglek, typ som "Så ska det låta". Skoj, vi kom inte sist i alla fall. Sen lekte vi en annan lek som gick ut på att man skulle springa fram till en hink med vatten och äpplen, så skulle man ta med sig ett äpple tillbaka och man fick inte använda händerna. När man lämnat äpplet så sprang man fram till banyklubban igen och gick runt 5 varv. Sen så skulle man leta reda på en Polly i en massa Oboy. Det var kul. Så lekte vi nån annan lek där man ska ha ett äpple mellan hakan och bröstet så ska det färdas fram och tillbaka i ett led. Utan att man tappar det. Vi låg så efter men vi kom ikapp och vann nästan. Sen körde vi nån "rolig" lek där killarna skulle ha ett snöre knutet runt midjan så skulle det hänga en korv i änden som sedan skulle svingas mellan tjejens ben så att hon kunde bita i den. Inga händer här igen. Vi fuskade lite.
Sen så var det bara bussresan hem som var ganska jobbig, några tjejer i klassen kunde verkligen inte vara tysta. Så nu har man lite ont i huvudet och så. Sen när man var vid skolan så var det ju bara att gå till nästa buss som tar en hem. Kliver på bussen och lägger ner mina saker och sätter mig på sovsäcken, så att jag så hela vägen hem och då steg jag av och gick biten hem.
Hemma så frågade jag mamma om hon hade köpt mina fotbollsskor och handskar, men nej. Vilket jag redan visste. Så jag fick duscha lite fort och föna håret och slänga på mig lite kläder. Så kom pappa hem och han skjutsade mig till stan när han ändå skulle skjutsa Melle till fotbollen. Så lämnade pappa mig och jag gick inte och köpte det. Så gick jag in och köpte mina jeansleggings också. Så jag har slösat lite pengar idag. Pappa väntade 10min på mig och så var jag tillbaka och hemma. Just det ja. På vägen till stan så såg jag Christian gå med sin packning och sin mp3. Han såg mig.
Hemma igen så sa mamma att Linnea hade ringt så jag ringde upp henne och cyklade bort till henne. Skulle få en Herman av henne. Vi snackade lite och så till jag cyklade hem igen.
Så nu sitter jag här och är jättetrött vilket jag har varit i några timmar, sen typ 4. Får väl packa upp väskan imorgon. För nu ska jag sova. Kommer ha jättemycket träningsverk imorgon. Har det nu också. Men det kommer ju vara värre imorgon. Kommer också ha ont i huvudet.
Konstigt nog så mår jag illa av att sitta här vid datorn nu. Vet inte varför men det bara känns så.
Aja...

Pösssss&Kjaaaaaaaaaaam <3

Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se