Svaren på frågorna

Bloggen:
Varför började du blogga?
Hade tråkigt och ville ha något att göra. Plus att det var så många andra som hade det, så ville veta varför dom skaffade sig det.
Hur länge har du bloggat?
Har bloggat i 1år, tror jag.
Hur gammal var du när du började blogga?
Jag var 16år gammal när jag började.
Vem har gjort din blogg? Designen, koderna och allt det.
Har gjort allt själv. Designen, koderna har jag bara ändrat och lagt till saker på från en som redan finns som mall på blogg.se.
Har du någonsin ljugit om något i din blogg?
Ja, det har jag nog gjort. Vill inte berätta allt. Så är det bara. Men måste få skriva om det jag känner för och då ändrar jag bara lite saker så att man inte fattar vad det egentligen handlar om.

Om mig:
Går du på någon sprot?

Spelade handboll i 6år innan. Spelat fotboll 7-8år. Nu tränar jag bara fotboll 2gånger i veckan i skolan.
Vart bor du?
Bor i lilla Kalmar. Eller lite utanför.
Gillar du dig själv?
Nej, det för jag inte. Eller jo, ibland gör jag det. Då mår jag jättebra och är glad och allt.
Har du ett bra självförstoende?
I vissa tillfällen så har jag nog det. Vågar vara mig själv och står för det jag säger och tycker.
Om du ställer dig framför en spegel, vad ser du då?

Usch, visste att den frågan skulle komma. Det finns en sak som jag gillar, det är mina ögon. Dom vill jag aldrig byta ut. Aldrig. Sen resten av kroppen, vet jag inte riktigt. Finns mycket som jag skulle vilja ändra på. Mina lår t.ex. dom skulle kunna varit mindre. Men just nu så trivs jag ganska bra med mig själv och kommer inte att ändra på något.
Hur skulle en perfekt lördag se ut? Enligt din mening.
Hum... En bra fråga du.. En dag på stan med vännerna och äta, shoppa och sen på kvällen vara hemma hos någon och kolla film och äta godsaker.

Familj och vänner:
Vad står dig närmast utan vänner, släkt och familj?
Måste välja mina vänner, faktiskt. Älskar dom. Släkten står mig faktiskt inte så nära som jag skulle vilja att dom skulle göra. Familjen finns alltid för mig, men måste svara att vännerna står mig närmast.
Gillar du Tim?
Jodå, gillar honom, alltid gjort, kommer alltid att göra. Men han är min kompis. Bästa vännen liksom. Vill inte förstöa det. Älskar honom, som vän. Sen vet man väl aldrig vad framtiden har att erbjuda, right?
Har du någon pojkvän som du inte nämner i bloggen?
Nej, jag är singel sen i somras. Har nog ingen på gång heller. Trivs jättebra som singel, ensam. Man får göra precis vad man vill. Toppen.
Vad heter din bästis? Om du har någon?
Klart att jag har en bästis, men just nu så vet jag faktiskt inte. Den som står mig närmast nu är Tim.

Smink, kläder mm:
Vad heter din favorit mascara?
Tycker faktiskt om H&M´s egna mascara, tycker den fungerar jättebra på mig. Trivs med den. Ett bra köp, enligt mig.
Ditt bästa skönhetstips?
Ät bra mat, rör på dig och gör det som du tycker är kul. Mår du bra på insidan så mår du bra på utsidan.
Hur ser en perfekt vardagsoutfit ut för dig?
Hum... Det var en bra fråga. Jag klär på mig det som jag känner för. Men jag verkligen älskar att ha tights, ett långt linne och sen en t-shirt eller något över. Sen tygskor till det. Färgglada skor och kläder när jag är glad och när jag är ledsen och nere så använder jag mig mest av rött, svart och grått.

Favoriter:
Din favoritfärg?
Har många favoritfärger, men måste säga rosa och blått. Hehe.
Din favoritbutik?
New Yorker! Helt klart. Dom har underbara kläder. Gillar typ alla affärer. H&M, Lindex, Kapphal. Alla typ.
Din favoritmat?
Nästan allt som pappa/mamma lagar. Tacos <3
Vilket är ditt favoritband?
Secondhand Serenade <3 Sum 41 är också bra.

Tekniska saker:
Vad har du får mobil?
Just nu har jag någon jättegammal Nokia mobil, min andra gick sönder.
Vad heter kameran som du använder när du fotograferar?
Använder mig av pappas systemkamera, Nikon D60 eller så använder jag min lilla egna digitalkamera, Samsung S860.
Vad gillar du mest att fotografera?
Gillar att fotografera allt, men mest natur tror jag. Djur. Jo, djur måste jag nog svara där.
Har du en laptop/bärbar dator?
HAHAHA! Jadå, har 2 egna. En som jag fick när jag fyllde 15 och en som jag fick av skolan nu när jag började på gymnasiet.
Jag ser att du redigerar dina bilder, hur gör du? Vad använder du dig av för verktyg och sådant?
Först så använder jag mig av "Adjustments -> Variations" och testar lite olika saker där. Sen så kollar jag om jag behöver ta bort något på bilden eller göra något ljusare eller sminka mig eller vad som helst. Sist lägger jag nog på ramen. Lägger alltid på "© Emelie Magnusson" på alla bilderna i något hörn. Det är väl det som jag gör med dom.

Hoppas ni är nöjda med svaren. Hehe. Nu ska jag snart åka iväg ett tag.


Pössssssssssssssssss&Kjaaaaaaaaaaaaaaaaaaam <3
Gör Det Du Vill Och Inte Det Andra Vill Att Du Ska Göra Och Låt Inte Andra Göra Det Åt Dig
Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Gabbanz

Tack för svaren! ;)

2010-04-12 @ 20:20:00
URL: http://gabbanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AllmäntToppbloggare
Bloggrank.se Affärsverksamhet Bloggar - Topplista
TopOfBlogs BloggparadenBlogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggpunkten.se bloggarbloggar Hoof Store Frossle.com 2 Par Strumpor för 1 kr! SoChic.se MYHYGO Kvinna Fashionize.se Gratisbio.se myHeart.se iPhonebutiken.se